Aktuelt
Nyheter om Intempo AS og Bravo-leken
I idéheftet er det sanseopplevelsene som står i fokus gjennom mange ulike forslag til hvordan du kan konkretisere begrepene for barna. Vi oppfordrer alltid til å ta med konkreter til ord- og bildekortene slik at barna kan koble på flere sanser når de skal erfare begrepene.
Det er utrolig gledelig å fortelle at prosjektet “Mestring og inkludering” som vi fikk støtte til fra Stiftelsen Dam nå har fått 40 deltagere og er i gang. Vi søkte om midler til prosjektet i samarbeid med Downs Syndrom Norge, og sammen rekrutterte vi 40 familier, barnehager og skoler gjennom sommerferien. Disse er nå i gang og skal leke Bravo-leken hjemme, i barnehagen eller på skolen med enkeltbarn og barnegrupper som har forventet forsinket eller forsinket språkutvikling.
I konkurranse med mange andre Bravo-sjefer som gjør en strålende jobb i ulike barnehager, var det Lene fra Eid barnehage som stakk av med seieren om å bli “Vårens Bravo-sjef” denne gangen! Og hvem nominerer du til høstens Bravo-sjef?
Har ditt barn eller barnet du har ansvar for forsinket språkutvikling? I samarbeid med Downs Syndrom Norge og med midler fra Stiftelsen DAM inviterer Intempo AS til deltagelse i prosjektet «Mestring og inkludering - med Bravo-leken hjemme, i barnehagen og på skolen».
Vinteren 2024 har bydd på snøstengte barnehager i sør, mye sykdom og vikarutfordringer, men tross dette er nå 81% av barnehagene i gang med Bravo-runder på en eller flere avdelinger i barnehagen. De resterende barnehagene gjør seg klare for oppstart i april.
Vågsmarka barnehage i Tysnes kommune var blant de første som startet med Bravo-leken i 2010. I dag, 15 år senere, er Bravo-leken et verdifullt verktøy i møte med nye krav til barnehagehverdagen.
Vis din kollega hvor mye hun eller han betyr! Nominer din kollega i konkurransen om å bli “Vårens Bravo-sjef” - og vinn en Bravo gulvfolie med hele alfabetet!
«Jeg er opptatt av å fylle ryggsekken til barna med mest mulig. Med Bravo-leken får de utrolig mye moro i tillegg til det nyttige,» forteller barnehagelærer Connie Hansen entusiastisk.
- Jeg informerte om Bravo-leken på foreldremøtet på høsten. En far responderte og sa: «Nå forstår jeg hvor dattera vår har lært om tennis». I sommer hadde vi en fluesmekker som liknet en tennis-rackert. Dattera vår protesterte på bruken av fluesmekkeren, og sa at den skulle brukes til å spille tennis med. Foreldrene hadde aldri lært henne noe om tennis. Nå forstod faren at hun hadde lært det i Bravo-leken!